11 September 2007

Siste kvelden hjemme

Som tida flyr! Jeg må ty til klisjeene, men så er det en gang slik at det er de slitte skoene som er best, og det funker visst for klisjeer også.

Jeg har nye sko, og jeg har hamstret gnagsårplaster til jeg skal vandre gatelangs, eller traske ned kjente turistmål, i Osaka. Det har blitt litt nytt, og mye gammelt legges igjen. Og det jeg mangler får jeg heller kjøpe der borte.

Jeg har siden sist vært på turné i Oslo, Bergen og Tønsberg for å hilse på venner og bekjente. I Oslo var jeg på to korte venninnebesøk før jeg var på en lengre familiesosialisering, og i Bergen fikk jeg både typisk Bergensvær (vind og regn og guffent -ikke paraplyvennlig), og utepils i strålende sol og frisk høstluft. Mye sosialisering med venner av alle slag på meget kort tid.

Siste administrative ting er også fikset, jeg har nå kontantkort på mobilen så jeg beholder samme nummer når jeg kommer hjem til Norge igjen (må ha japansk mobil i Japan), og returen av flybilletten er fikset etter dagens forutsetninger, dvs forhåpentligvis fungerende, men ikke ideelt. Og så må jeg fysisk inn på hovedkontoret til Kilroy og hente klistremerke til e-billetten min i tillegg. Stress.

Menmen, nå er det snart i boks, tenker jeg tar en generalprøve-oppakning og ser om jeg klarer å holde meg innenfor vektgrensene og får med meg det som er nødvendig. Wish me luck.

"Skal du ikke ta med deg noe personlig?" spurte Mamma.
Men, hvis du skulle tatt med 1 personlig ting, hva ville du valgt?

Avreise hjemmefra om 17 timer!
Neste post er fra Japan!
Reisenerver Deluxe!

No comments: